fredag 12. desember 2008

nå er det jul igjen..nå er det jul igjen=)

det er jammen lenge siden jeg har skrevet her nå.
mye som skjer for tiden, og midt i eksamenslesing og mange arbeidskrav er det ikke så mye tid til nettet..
nå er jeg stort sett ferdig med alle oppgaver før jul, skal levere de tre siste nå neste uke, og daaaa er det juleferie, endelig!!!=)

skal legge ut en del bilder etterhvert, må bare legge de inn på maskinen først=)
årets julekort-produksjon er godt igang=), og julegavene begynner å komme på plass=)
på søndag skal vi ha juleverksted her hjemme, og da blir det en god del baking(må jo ha 7 sorter, og har bare laget en), og så skal vi lage litt julepynt=)

jeg blir hjemme hos mamma på julaften. lurte på å bli med sambo til herøy, men så døde mormor nå for en uke siden, og da ble det litt spesielt synes jeg. så da blir det feiring sammen med mamma, og søstern med mann og barn=)

i dag skal vi i begravelse til mormor. det blir spennende... jeg har jo vært i begravelser før, men nå er det snakk om mormor, det er litt spesielt. men jeg er sikker på at det blir en fin begravelse=) hun var mye syk på slutten, så vi var heldigvis forberedt på at det skulle skje snart. det var best at hun fikk slippe mer nå, det er en lettelse for alle at det skjedde så fort igrunn, for hun hadde kraftig alzheimers, og i tillegg fikk hun slag, og en så uverdig situasjon som hun var i på slutten, det unner jeg ikke noen. hun lå bare i sengen og kunne ikke prate, knapt nok se på oss.
det er selvfølgelig trist at hun er borte, men samtidig er jeg lettet. lettet fordi hun får slippe å ha mer vondt. men som mamma sier; det er rart at hun ikke skal gå mer tur på veiene her.. for hun gikk turer helt til den siste mnd. tror jeg. hun var alltid så sprek, og ut på tur skulle hun=)

nå skal jeg strikke litt tror jeg... våknet før 5 inatt fordi jeg hoster slik, så jeg bare stod opp, er nok travelt for ronny vil jeg tro, når jeg hoster hele tiden, hehe=) så da kan jeg heller sitte oppe og strikke og slappe av i sofaen=)

Ingen kommentarer: